Zon Zee Zand, schaken op het strand

Zon Zee Zand, schaken op het strand.

Onder dit motto werd er op 27 augustus door een groep schakers uit Purmerend en omstreken deelgenomen aan het 21e strandschaaktoernooi te Zandvoort, georganiseerd door schaakclub ChessSocietyZandvoort/Jopen.

Hieronder een opsomming van de verrichtingen:

Jeugdlid Dennis Jansma, speelde een 4-kamp in groep 17, Dennis speelde goed in een heel sterke jeugdgroep en wist daarin toch ook heel verdienstelijk een partij te winnen.

Rik Kooij, de geluksvogel van de dag, speelde in groep 16, net als Stefan Jansma, de vader van Dennis.

Rik wist heel knap een 100 % score te halen. En dan bedoel ik hier niet met geluk, dit was volledig verdiend. Het geluk kwam op het eind bij het verloten van een diner voor twee personen. Hier kwam de naam van Rik, uit een van de 100  deelnemers, uit de hoge hoed en werd hij de gelukkige winnaar.

Voormalig lid Anton Stevens, speelde in groep 13 een sterk  toernooi. Met een score van 4 uit 5 moest hij uiteindelijk genoegen nemen met de 2e plaats

John Bond in groep 12 werd met 3 uit 5 ook 2e. John speelde een lekker toernooi met een uitslag waar hij heel tevreden mee was.

Frank Reurs proefde ook weer eens de zoete smaak van de winst. Met een score van 100% werd hij de terechte winnaar van groep 11.

Als hoogst geplaatste van de club speelde Ton van Diepen een mooi toernooi in groep 9. Door een “valse” start in de eerst ronde viel hij met een score van 50% net buiten de top 3.

En tot slot, op een zonovergoten dag dan is het niet alleen  Zon Zee Zand schaken op het strand. Met een heerlijke afkoelende duik in onze mooie Noordzee werd weer een prachtige schaakdag afgesloten en zeg ik tot volgend jaar!

Anton Stevens Dennis Jansma Frank Reurs John Bond Rik Kooij Stefan Jansma Ton van Diepen