Purmerender jeugd wint Eggert Bokaal

Verslagje op www.dichtbij.nl

Na een gezellige middag schaken op het evenementenplein in het Eggert winkelcentrum wist het jeugdteam van SC Purmerend beslag te leggen op de Eggert Bokaal. Het ervaren jeugdteam dat, o.l.v Chris Bartels, al vele mooie successen behaalde had geen enkele moeite met het binnenhalen van de overwinning.
winnaars

In 6 ronden won het tweemaal van zowel de jeugdleden van Aris de Heer uit Middenbeemster,  en Monnickendam. Alleen het jeugdteam van Volendam wist in de eerste ronde gelijk te spelen. Ze mochten de Eggert Bokaal uit handen van Mw. Nathalie Wisse (voorzitter winkeliersvereniging van het Eggert) in ontvangst nemen. Daarnaast waren er voor elk team bekers, medailles en nog een leuk cadeautje als aandenken aan dit gezellige toernooi.
Aan het begin van het toernooitje hadden de jeugdspelers van Purmerend al hun sponsor-sweaters in ontvangst mogen nemen, waarin ze vol trots speelden.
shirts
De publieke belangstelling voor het toernooi was overweldigend. Vele leden van de schaakclub kwamen een kijkje nemen, of even een partijtje spelen op het grote schaakbord.
deelnemers
Het aanschuifschaken was ook een succes en zal nog zijn vervolg krijgen op enkele koopavonden.
Ook de aanwezigheid van de vele ouders, familie en andere belangstellenden maakte, dat we met recht kunnen spreken van een geslaagd toernooi. Hopelijk wordt dit een jaarlijkse traditie!

aanschuifschaken
Tenslotte dank aan de mannen van Xenos voor de tafels, Volendammer vishandel Schilder en banketbakker Mastenbroek voor de hapjes en restaurant La Place voor de drankjes!

catering         laplace