Geslaagd Voorjaarstoernooi

Voor de gedetailleerde uitslagen klikt u op deze link: Uitslagen website.

Het Voorjaarstoernooi 2016 zit er weer op! Ook dit jaar hebben er zich meer spelers opgegeven dan de 40 beschikbare plaatsen. We hebben 12 groepen van vier kunnen maken, maar ook nog aanmelders moeten teleurstellen. In alle groepen is hard om de prijzen gestreden. In de seniorengroepen speelden 4 junioren, jonger dan 16 jaar. Drie van hen gingen met een score van 2½ punt in hun groep met de eerste prijs aan de haal!

Impressie van de eerste dag

De schaakambassadeur van de KNSB, Nick Schilder, meldde zich nog als deelnemer aan. Nick heeft nog geen officiële rating, wat rondvragen leverde op dat hij zeker 2050 zou moeten hebben. Daarmee zou hij in groep A geplaatst moeten worden. Maar omdat de groepen al samengesteld waren en dat een verschuiving in de indeling van alle groepen zou betekenen is in allerijl een Invitatiegroep samengesteld. Nick was daarbij zo sportief de uitdaging aan te gaan de degens te kruisen met de hoger gerate spelers Pieter Hopman (2359), Enrico Blees (2223) en Enrico Vroombout (2183) van Caïssa Amsterdam. Pieter deed wat hem verwacht werd en won de groep. Nick moest in alle partijen zijn meerdere erkennen in de tegenstander, maar hij heeft zijn huid duur verkocht. En, zoals hij na afloop zei:”Het was een leerzaam weekend!”

Foto’s van de jeugd:

De leden van schaakclub Purmerend deden het prima. Er hebben zich 25 leden aangemeld waarvan twee hun plaats beschikbaar hebben gesteld om tot een veelvoud van vier te komen en een zich om persoonlijke redenen moest terugtrekken. De 22 spelers van SC Purmerend behaalden 7 eerste en 7 tweede plaatsen!

Prijsuitreiking

Na afloop van het toernooi hebben veel deelnemers laten weten hoe prettig ze het toernooi hebben ervaren en graag komend jaar weer van de partij willen zijn. We zullen naar de capaciteit moeten gaan kijken, bij een maximum van 40 deelnemers zullen we veel aanmelders teleur moeten gaan stellen!

Met dank aan Rob Hählen, Foppe Reinders en Anton Bakels voor de perfecte organisatie en
Bloemenservice Ton Huisman voor de schitterende boeketten bloemen!
organisatie