Volendams Makrelen-toernooi: Purmerend overladen met eer en TIEN prijzen

Het jaarlijkse NHSB Rapid-toernooi wordt altijd in Volendam gehouden: Schaken op de Dijk of ook wel Makrelentoernooi.

Ook dit jaar was het toernooi weer een groot succes door de inzet van de organisatoren, de wedstrijdleider en de cafe/restaurant bediening (Cafe/Restaurant “De Groene”, Haven 104, Volendam) en niet te vergeten door de deelnemers die er allemaal zin in hadden.

Vanuit Purmerend kwam een grote delegatie van 16 clubleden naar Volendam op een totaal van 55 deelnemers.

Door onze clubleden werden uitstekende resultaten bereikt:

In de hoofdgroep van 16 spelers met 7 ronden Zwitsers werd Hing Ting Lai NHSB Rapid-kampioen met 6,5 uit 7 partijen, echter op de voet gevolgd door Wim Luberti met 6 punten goed voor de 2e prijs.
Opmerkelijk was ook het hele mooie resultaat van Romayn Brandsma met 4 punten waarmee hij ook in de prijzen viel (gedeelde 4e-7e plaats). Met gemak kon hij zich handhaven in het veld van sterke spelers.
Kees Kerkdijk eindigde met 3 punten op een gedeelde 8e-11e plaats hetgeen goed was voor een derde prijs voor de acht spelers in de hoofdgroep met de laagste ratings.

Maar ook in de acht-kampen werden lauweren geoogst door onze clubleden:
Groep A werd met overmacht gewonnen door Vladimir Bartels met 7 punten uit 7 partijen (100%!!). Jammer dat de Hoofdgroep niet 18 spelers telde zoals vorig jaar. In dat geval zou Vladimir in de hoofdgroep gespeeld hebben, en dat hij hoofdgroep-waardig is blijkt wel uit zijn resultaat in deze A-groep.
Groep B werd met voorsprong van 1,5 punt op nummer twee gewonnen door Marloes Rogge! Ook een fraai resultaat.
In groep C behaalden Kees Pruis, Cor Groot en Frank Reurs een gedeelde tweede/derde prijs met 4,5 uit 7, slechts een half punt achter de groepswinnaar.
In groep D behaalden John Bond (tenslotte is hij lid van Purmerend) de tweede prijs en Peter Kniestedt de derde prijs.
Tenslotte sleepte Gerard Lonnee de tweede prijs binnen in groep E.

Voor alle deelnemers was er een vacuum verpakte gekoelde makreel om bij het oppeuzelen daarvan terug te denken aan een heel geslaagd toernooi.
Complimenten voor Schaakclub Volendam voor hun inspanning hetgeen ook dit jaar weer een zeer geslaagd toernooi opleverde.

Detail-informatie over de uitslagen is te vinden op de vernieuwde website van Schaakclub Volendam, zie schaakclubvolendam.nl.

Zie ook het NHSB verslag: https://www.nhsb.nl/nieuws/1684