Volendammers presteren in de Schaakclub Purmerend Lockdown Arena

Donderdag 28 januari 2021 werd de wekelijkse schaakwedstrijd gespeeld via Lichess.com.
Het tempo was opgeschroefd naar 10 minuten per persoon per partij. Er werd 2,5 uur gespeeld.

Een record opkomst van 23 schakers mede ten gevolge van het deelnemen van enkele leden van de Schaakclub Volendam.

Opnieuw won Katharina afgemeten de wedstrijd met een 100% score en verzamelde 22 punten (11 partijen). Proficiat met die constante prestatie.

Op de website van Schaakclub Volendam is al verslag gedaan van deze wedstrijd. Uiteraard is men daar trots op de prestaties van de deelnemende Volendammers en terecht.
Nico Koning eindigde als 5e en Reinier Bodemeijer als 7e, maar Jeroen Smit stal de show door fraai als tweede, met 18 punten, te eindigen vlak na winnares Katharina Ricken.
Verder nam de ons wel bekende John Bond deel en ook jeugdlid Alpay Özdemir.
Rob van Someren eindigde als derde met 16 punten en liet Cor Groot achter zich die eveneens 16 punten had maar een lager winstpercentage winstpartijen had.

Een wedstrijd die voor herhaling vatbaar is op donderdagavond 4 februari 2021. KOMT ALLEN.