Vladimir Bartels wint aanmoedigingsprijs

Voor vele van jullie breng ik hier geen nieuws, de meeste schakers zaten natuurlijk vrijdagavond 19 januari aan de buis gekluisterd en keken naar de Gala voorstelling van Sport Awards 2017, met voor ons in de hoofdrol het jeugd C-team, rechtstreeks uitgezonden door RTV Purmerend.

Het was een spannende avond voor Mirjam van Rijs, Vladimir Bartels, Dennis Jansma en Tim van Rijs (Romayn Brandsma kon er om privéredenen niet bij zijn) en hun coach Pieter Hopman.

De jeugdleden van ons genomineerde jeugdteam werden om 19.00 uur warm onthaald in de VIP room. Allemaal rechtstreeks vanuit Wijk aan Zee van het Tata Steel Chess, werden zij strak in hun galakleding met bubbels ontvangen door onder andere burgemeester D. Bijl.

Om 20.00uur begon de gala voorstelling in de nagenoeg uitverkochte grote zaal van theater de Purmaryn.

Een mooie voorstelling met de verkiezingen van de sporters en tussendoor veel muzikaal en dans vermaak.

De eerste verkiezing was die van jeugdsporter die werd gewonnen door beach handbalster Jessie van de Ruit, europees kampioen en 2e op het WK. De Award voor de sportvrouw van het jaar ging naar Handbalster Dominique Koppe.

Daarna kwam sportraad voorzitter René Verkerk op het podium om de aanmoedigingsprijs uit te reiken. Hij begon de uitreiking met een uiteenzetting waar nu de grens ligt van wat onder sport valt, langzaam maar zeker kwam de definitie van sport uit bij de denksporten, en tot ieders verrassing ging de prijs naar “onze“ Vladimir.

Na de pauze werd tot sportman Wielrenner Julius van den Berg gekozen, Nederlands kampioen tijdrijden.

De avond werd afgesloten met de verkiezing van sportteam van het jaar en de spanning begon te stijgen. Zeker toen het gehele team ipv één vertegenwoordiger (zoals van te voren was afgesproken) achter de coulissen werd geroepen. Het zal toch niet waar zijn …..

En dat was het ook niet, het 1e team van Purmersteijn werd winnaar van deze prijs. Daar konden we het als team en alle meegekomen ouders, grootouders, verdere familieleden en onze special guest Ruben Meirmans het allemaal mee eens zijn.

Ons jeugdteam heeft op een geweldige manier het schaken, en in het bijzonder de schaakclub gepromoot.

Iedereen die zijn stem op ons heeft uitgebracht dank daarvoor, en nu weer gewoon verder met de orde van de dag…………….. Veel succes op het Tata Steel Chess Tournament.