Trainingen ouders jeugd weer van start

Dat de belangstelling voor het schaken bij de jeugd weer helemaal terug is, zelfs in hogere mate dan van voor de corona crisis zal iemand die met regelmaat de clubavond op de donderdag bezoekt niet verrassen.

Het plezier en enthousiasme spat er vanaf bij de jeugd en datzelfde enthousiasme zie je terug bij de ouders. Een mooi moment om ook weer de schaaktrainingen voor de ouders op te starten. Iets wat door de corona crisis en daardoor de sterke terugloop van de jeugdleden (en daarmee ook de ouders)  is komen stil te liggen.

Een inventarisatie onder de  ouders of er belangstelling is voor een schaaktraining/cursus werd zeer positief ontvangen en al na één week kunnen we de trainingen gaan opstarten.  Op de donderdagavonden van ca. 19.30u tot 20.00u gaat IM (Internationaal Meester) Pieter Hopman, tevens gediplomeerd schaaktrainer, de trainingen verzorgen. Gestart wordt met een groep van 8 ouders. De training geeft ook meteen een mooie doelmatige invulling aan de wachttijd van de ouders.

Tot wat voor moois het deze keer zal leiden gaan we afwachten. Bij vele zal het uit deze trainingen ontstane vrouwenteam in het geheugen gegrift staan.