Purmerend 5 neemt Groene Zes te grazen

Op donderdag 12 november speelde Purmerend 5 in het gezellige, maar rumoerige Verenigingsgebouw in Bovenkarspel. De koplopers van SDGZ waren te sterk voor Ton en Kees, maar onze mogelijkheden lagen in de laatste drie borden. Het werd een spannende avond.
Zoals verwacht won Wladi vrij snel van Piet sinnige en ook Ron stevende af op een mooie overwinning. Maar Ton Huisman werd vrij snel verslagen door de sterke Nico Weel.
Zelf had ik (Kees) een zware partij tegen de scherp spelende Andrew Weltevreden. In de opening kwam hij al een pion voor. Mijn enige compensatie was een vrijpion op de a-lijn, die ik in het eindspel probeerde te laten promoveren. Maar helaas vond ik niet de juiste zet (die er volgens Fritz wel was!) en moest opgeven. Ton Chessity van Diepen zocht in een bijzonder ingewikkelde stelling met nog weinig tijd naar een schitterende combinatie om het af te ronden, maar vond die niet. Hij consolideerde zijn stelling en koos voor remisekansen. Die kreeg hij prompt aangeboden door zijn tegenstander Alex Zee. De beslissing zou dus vallen op bord 4 waar Remisekoning Gert Kalkhoven  het allemaal net even beter zag dan zijn tegenstander Peter Burink en op elegante wijze won  hij het eindspel met een prachtig pionzetje. Stand derde klasse B  volgende wedstrijd: 3-12 thuis tegen Attaqueer.

uitslag R2