Team PN1 fors van start: Purmerend N1-Vredeburg N2 7,5-0,5

Donderdag 10 oktober 2019 werd de eerste ronde gespeeld van de NHSB competitie klasse 2B.

Met enige vertraging konden we onze gasten uit Limmen ontvangen. Limmen ligt niet zo ver, maar het Alkmaarder-meer ligt in de weg tussen Limmen en Purmerend vooral als er veel drukte op de weg is.
Maar om ca. 20:15 uur begon de wedstrijd na een kort welkomstwoord door Bert-Jan.

Een vernieuwd team PN1 trad aan met Ton de Veij als teamleider. Als je het eerste team  in de KNSB klasse jaren hebt geleid, kan je alles aan!!
Na de bijna-degradatie vorig jaar en om te kunnen voldoen aan het wedstrijdreglement is het team Elo-versterkt. De eerste ronde was vaste speler Pieter Hopman verhinderd, maar Arno Buijten, Frank van de Velpen en Rob van Someren traden aan als vaste spelers van het team.

Op papier had ons team duidelijk de overhand. Op basis van de Elo-ratings was een uitslag van 6,8-1,2 te verwachten. Het werd dus 7,5-0,5, dus een winst met een statistische overprestatie.
Desalniettemin was het geen walk-over door ons team.  Hier en daar moest er lang (tot tegen 23:30 uur) gestreden worden om de winst binnen te halen.

De twee junioren Romayn en Vladimir wonnen beiden na een lange partij: Romayn in een toreneinspel KTpi tegen KT, Vladimir in een pionnen-eindspel. Marloes speelde ook een fraaie partij die ze met winst kon afronden.

Voor de gedetailleerde uitslag zie uitslag.

Door deze overwinning gaat Team PN1 met 2 matchpunten en 7.5 bordpunt aan kop in klasse 2B. Een goed begin en nu maar die eerste plaats vasthouden in de volgende zes ronden!!

Zoals traditie is in team PN1 zullen de spelers in een volgend uitgebreider verslag commentaar geven bij deze wedstrijd en met name over hun partij.

De tweede ronde wordt gespeeld op dinsdag 12 november 2019 en wel tegen het team N1 van Oppositie te Heiloo.