Sprookjesverteller weer actief

Na verleden seizoen gelezen te hebben dat de Waagmeesters de Beemster-kaas van Aris de Heer kwamen keuren in Middenbeemster, verscheen kort geleden een relaas over het bezoek van de Middenbeemsterlingen aan De Efteling/Het Gulden Vlies te Alkmaar.
U kunt het allemaal weer nalezen op de website van Aris de Heer. Het bezoek wordt, zoals gewoonlijk verlucht met foto’s en diagrammen, uitvoerig beschreven.

Maar de uitslag De Waagtoren – Aris de Heer 2-6 lijkt op een sprookje maar is het niet. Aris de Heer versloeg het op papier sterkste team in NHSB klasse 2B met ruime cijfers. Het scheelde zelfs niet veel of het was 1-7 geworden als Bert Kuijer een duidelijk gewonnen stelling in winst had kunnen omzetten.

Het ziet er na twee ronden naar uit, gezien de stand in klasse 2B, dat Purmerend N1 er goed aan doet om zich nu al mentaal te gaan voorbereiden op de komende streekderby tegen Aris de Heer die gepland staat op 25 februari 2019. Wij zullen dan afdalen in de door Leeghwater gedempte polder om de strijd aan te gaan met de A-Heren. Tegen die tijd weten we of  we het droog zullen houden of dat de dijk door kan breken en we kunnen verzuipen.