Schaakclub Purmerend Lockdown Arena van 29 oktober 2020

Wegens corona-perikelen was er geen mogelijkheid om gewoon achter de borden plaats te nemen, met inachtneming van de 1,5 meter regel en gebruik maken van de looplijnen, om schaak te spelen met echte houten stukken.

Het is wel surrogaat, dat spelen via internet, maar met een rapid tempo van 20 minuten per persoon kunnen er toch leuke partijen gespeeld worden die voldoening geven, vooral natuurlijk als je wint of als je zelfs het 2-1-3 schavot virtueel kunt beklimmen.
Bovendien is het spelen via internet geheel corona-proof hetgeen een geruststellende gedachte kan zijn.

Op 22 oktober 14 deelnemers en nu dus 18 deelnemers.
We missen nog veel schaakvrienden en -vriendinnen van de schaakclub, en we roepen hen op om de volgende keer aan te treden om de sfeer te verhogen en mooie partijen te laten zien.

Ze deed haar naam IkBiedRemiseAan geen eer aan door, wat mij betreft, geen remise aan te nemen noch bood ze zelf remise aan. Maar Katharina Ricken was, zoals gewoonlijk, in vorm en won 10 maal met 1 remise goed voor 10*2 + 1=21 punten. Jammer dat ze vooralsnog haar talenten niet in de KNSB-competitie in ons eerste team kan laten zien.
Tweede werd Frank Reurs alias jokotoko met 12 partijen waarvan 6 winst en 1 remise, dus goed voor 13 punten.
Derde werd Kees Kerkdijk met 5 winstpartijen en drie verliespartijen (tegen Katharina) goed voor 10 punten. Op de valreep haalde ik Marloes, ook met 10 punten, nog in waarschijnlijk omdat ik aanzienlijk minder partijen had gespeeld om die 10 punten te halen. Dat geeft wel een kick.

Er op vertrouwend dat we de volgende keer meer van onze leden zullen treffen in de Schaakclub Purmerend Lockdown Arena!!!!!!!!!!!!!!