Schaakclub Purmerend Lockdown Arena van 20 mei 2021: de laatste keer????

Wellicht dat 20 mei 2021 later zal blijken een gedenkwaardige dag te zijn geweest. Wellicht is het de laatste keer dat de wekelijkse Lockdown Arena wedstrijd via Lichess werd gespeeld, een surrogaat voor de echte clubavonden op de donderdagavond in het Triton.

Op 20 mei 2021 waren weer 17 spelers komen opdagen om de strijd aan te binden. Katharina was ook weer present maar speelde een wedstrijd met hindernissen en beperkingen. Tot driemaal toe moest ze onder de namen AltijdRemise, remiseremise en remiseremiseremise opnieuw beginnen waarbij ook de teller weer steeds op nul werd gezet. Dus dat schoot niet op.
Daarvan profiteerden Kees Kerkdijk, Frank Reurs en Rob Hählen door de plaatsen 1, 2 en 3 te bezetten.
Als vanouds deden ook spelers uit Volendam en Koedijk weer mee.

Maar laten we hopen dat de omstandigheden zich verder blijven verbeteren zodat de clubavonden klassiek stijl weer gehouden kunnen worden. Afgelopen donderdag 27 mei 2021 speelden weer 26 clubleden, waaronder als nieuw lid, ronde 9 van de bekende Keizer competitie. En ondanks dat slechts koffie en thee geschonken kon worden voelde dat goed aan. Spelen op afstand met het badlaken werd aan alle borden gepraktiseerd en zo te merken zonder problemen.

Nog éénmaal zullen we via Lichess in juli het snelschaakkampioenschap van onze club houden. Houd de nadere berichten van Bert-Jan in de gaten zodat u er bij zult kunnen zijn.
Katharina zal de titel verdedigen die ze verleden jaar glansrijk won.