Schaakclub Purmerend Lockdown Arena 11 februari 2021

Een gedenkwaardige ronde. Vier schakers uit Volendam deden mee en in de eindstand eindigden drie van hen in de bovenste regionen.

Nico Koning eindigde als eerste met 14 punten. Een hele fraaie prestatie en met maar liefst 3 punten meer dan Katharina die deze keer een stapje terug deed en als tweede eindigde met 11 punten.
Het hielp natuurlijk wel dat in deze ronde Lichess de indeling Katharina-Nico achterwege liet, maar desalniettemin een heel mooi resultaat van de Volendammer.

Maar het is oppassen geblazen met de Volendammers want volgens de laatste Elo-rating staat Nico Konings binnen de schaakclub Volendam op de 7e plaats. Dus behoede ons voor de situatie dat de Volendammers komen opdagen met puntenkanonnen als no. 1 Erik Steur (Van Leur) en no. 2 Nick Schilder. En vergeet ook ons oud-lid Frans Vlugt niet!!

Rob van Someren legde beslag op de derde plaats met 10 punten, maar wel op de voet gevolgd door Reinier Bodemeijer met 9 punten en Alpay Özdemir met 8 punten. Alpay was flink op dreef waarschijnlijk omdat hij enkele dagen daarvoor deelnam aan een via Lichess gespeeld Grand Prix toernooi waarbij hij maar liefst 14 partijen speelde en als 26e van 101 deelnemers eindigde.

Vermeldenswaardig is nog de prestatie van Tjalk15 alias van Gert Kalkhoven die dit keer begon met de welbekende 2 overwinningen, maar toen ook fraai in een derde partij remise afdwong van de als vierde geëindigde Reinier.