Ranglijst aller tijden

Op de website van de Schaakclub Volendam verscheen recent een RANGLIJST ALLERTIJDEN en wel die lijst voor Volendam voor de jaren 1980, het oprichtingsjaar van de Volendamse schaakclub, tot heden.
De lijst is samengesteld door Jan Veerman (Kluit) en dat moet veel monnikenwerk geweest zijn om ruim 40 jaar clubgeschiedenis na te vlooien.

We kennen veel Volendammers via NHSB wedstrijden en natuurlijk via het jaarlijkse NHSB Rapid Kampioenschap, beter bekend als het makrelen toernooi.
Ook in de afgelopen twee corona-jaren speelden regelmatig Volendammers mee met onze Lichess-sessies waaronder Erik Steur (van Leur) en natuurlijk het meest frequent Reinier Bodemeijer.
Frans Vlugt, als oud-lid van Purmerend, komt ook als derde op de lijst voor. Hij is al vijf maal kampioen geweest van Schaakclub Volendam. Oudlid Henk Veerman staat 9e op de lijst met 2 kampioenstitels, 3x tweede, 3x derde, 3x vierde en 5x als vijfde geëindigd.

Absolute koploper is Reinier Bodemeijer die maar liefst 7x clubkampioen van Volendam geweest is.

Bekijk zelf de lijst op de website van Volendam en kijk zelf hoe uw Volendamse Schaakvrienden thuis presteren, zie de publicatie van 22 juni 2022 hier.