Positie 1e team wankel(t)

Afgelopen zaterdag speelde ons 1e team  de belangrijke thuiswedstrijd tegen Philidor 1847 uit Leeuwarden. De Friezen stonden onderaan, dus winst zou ons een stuk op weg helpen in de degradatiestrijd.

Echter het liep geheel anders, want onze sterkste spelers lieten het volledig afweten. Als je aan de eerste 5 borden slechts een schamel halfje (Pieter) scoort, dan moet het ergens fout gaan.

De laatste 5 borden scoorden 3 1/2 punt en dat was uitstekend te noemen, maar niet genoeg voor een gelijkspel of winst, dus verliezen we met 4-6 tegen een opponent, waartegen we de laatste jaren goede resultaten boekten.

Dus staan we weer laatste met 4 punten.

We zijn nog niet gedegradeerd maar de nood is erg hoog, temeer daar we de laatste wedstrijd op 11 mei naar Groningen moeten om aldaar de nummer 1 Groninger Combinatie met hun 3 GM’s te gaan bestrijden.

Niets is onmogelijk want ASV versloeg de Groningers met 6-4 en wij wonnen met 6-4 van ASV, dus….. zoals Bert-Jan terecht opmerkte: het komt helemaal goed als wij met 5 1/2 – 4 1/2 van Groninger Combinatie winnen en Philidor verliest van Max Euwe en ASV verliest minimaal met 2-8 van Paul Keres zijn we alsnog gered en is Paul Keres kampioen.

Dus mannen jullie weten wat je te doen staat.

De gedetailleerde resultaten en de stand vinden jullie op: Netstand3-KNSB.

Ton de Veij