Pieter Hopman wint snelschaken 2019

Op donderdag 18 april wist Pieter Hopman (ongeslagen) beslag te leggen op het Snelschaakkampioenschap.
In de finalepoule, waarin naast Barry Brink, Wim Luberti, Michael Yu en Warner de Weerd ook titelhouder Yong Hoon de Rover zat, wist Pieter deze finalepoule te winnen met 4,5 uit 5. Alleen Wim Luberti wist tegen Pieter remise te houden.

Wedstrijdleiders Foppe Reinders en Kees Pruis hadden de mogelijke winnaars in de laatste voorronde in gescheiden poules geplaatst, zodat ze elkaar in de zeskamp konden laten zien, wie echt de sterkste is. Dit leverde wel commentaar op bij de degenen, die zich hierdoor benadeeld voelden, maar geen enkel systeem is perfect. Voor volgend jaar komt de wedstrijdleider met een duidelijk wedstrijdreglement.
De uitslagen van de voorronden: