Op de valreep overwinning van Purmerend N1

Donderdag 21 maart 2019 werd de wedstrijd Purmerend N1-Castricum N2 gespeeld in de laatste ronde van de NHSB competitie Klasse 2B.
Eindelijk smaakte het team het genoegen om een overwinning te behalen (4,5-3,5) en dat nog wel tegen de kampioenskandidaat Castricum.

Na een aanvankelijke 0-2 achterstand haalde het team uit en kwam de stand ver na 23:00 uur op 4-3.
Wim Dekker stond in een loper-eindspel minder terwijl zijn koning ingeklemd stond tussen een eigen pion, de vijandelijke koning en diens loper. Maar hij maakte hier handig gebruik van door, onder weggeven van zijn loper, een patstelling te bereiken. Hij bracht met het halve punt de team-overwinning binnen.
Het feit dat er slechts één van de acht partijen in remise eindigde geeft duidelijk aan dat beide teams met grote inzet gespeeld hebben.

Castricum verkeerde en verkeert in de situatie dat het geheel in handen van het team van Volendam ligt of Volendam kampioen van Klasse 2B wordt. Daartoe moet Volendam in haar laatste wedstrijd minstens 3,5 bordpunten halen. Of dit zal gebeuren wordt duidelijk op vrijdag 22 maart 2019 als de wedstrijd Het Witte Paard N1-Volendam N1 verspeeld wordt.
Vooralsnog lijkt Volendam de beste kansen te hebben op het kampioenschap temeer daar in Volendam veel Uilen van Minerva (symbool van kennis, wijsheid en scherpzinnigheid) rond fladderen.
We kijken uit naar de uitslag van die wedstrijd en houden u op de hoogte.