NHSB Klasse 2B: ZSC Saende N1 – Purmerend N1 4,5 – 3,5

Op vrijdag 7 december 2018 werd de vierde ronde gespeeld in de NHSB Klasse 2B.
De wedstrijd werd in ontspannen en prettige sfeer gespeeld. De formaliteiten werden door teamleiders Jaron Rosegg en Kees Kerkdijk snel vervuld. Om 19:55 uur konden we plaatsnemen en werd de wedstrijd gestart door de wedstrijdleider Huib Middelhoven.

Na spannende en langdurige strijd verloor Purmerend N1 nipt van ZSC Saende.
Na een strijd met vijf remises, een winstpartij door Wim Dekker en twee verliespartijen onzerzijds werd de uitslag 4,5-3,5.
De laatste twee partijen werden rond 23:40 afgerond hetgeen wel aantoont dat er langdurig is gevochten voor de bordpunten.

Door deze uitslag en de andere uitslagen in Klasse 2B staan we nu laatste in het klassement met 1 matchpunt, zie kruistabel NHSB kl. 2B.
We kunnen er niet onder uit dat het team nu in ernstig D-gevaar verkeerd. Nog drie ronden om dit gevaar te bezweren maar dan moet er wel o.a. van de huidige twee koplopers, Volendam en Castricum, gewonnen worden.
Dat de vaste spelers van het team zich alvast mentaal voorbereiden om het team van Palingcity op 31 januari a.s. van het bord te vegen!

Romayn rondde zijn partij rond 22:10 uur af met een remise in iets mindere stelling. Nu amper 12 uur later, als dit geschreven wordt, zit hij alweer achter het bord in Haarlem. Daar wordt het komende weekend gespeeld om het NHSB persoonlijk kampioenschap C-jeugd (t/m 14 jaar).
Wat dat betreft krijgt Vladimir het wel voor zijn kiezen. Hij speelde een lange ingewikkelde partij die pas als voorlaatste partij beslist werd om ca. 23:35 uur. Dat betekent een korte nachtrust alvorens ook weer aan te treden in hetzelfde toernooi, nl. het NHSB persoonlijk kampioenschap C-jeugd.
Uiteraard wensen we hen beiden veel succes toe!!!