NHSB Klasse 2B Bakkum N1 – Purmerend N1 1,5-6,5

Op dinsdag 28 januari 2020 werd de wedstrijd in NHSB Klasse 2B te Castricum gespeeld in het Buurt- en Biljartcentrum. Bij de vele biljarttafels die daar stonden opgesteld vallen onze schaakbordjes natuurlijk in het niet.
Een ruime overwinning op Bakkum werd behaald.
Na deze overwinning gaat Purmerend N1 aan de leiding in Klasse 2B met 8 matchpunten en 28 bordpunten gevolgd door De Waagtoren N2 met resp. 6 mp en 19,5 bp.
Voor details zie website https://www.nhsb.nl/competitie/groep/571.

Ondanks het overwicht in Elo punten moest ons team tot ca. 22:25 uur wachten tot Rob van Someren de eerste winst binnenhaalde, gevolgd door een winst van Pieter Hopman kort daarna (ca. 22:45 uur). Vervolgens remiseerde Kees Kerkdijk om 23:00 uur. Toen waren er op dit late uur nog vijf partijen bezig.
Hieruit blijkt dat Bakkum zeer goed tegenspel leverde.
Dat blijkt ook wel uit het feit dat, in tegenstelling tot de drie vorige wedstrijden waarbij ons team meer bordpunten binnen haalde dan verwacht op basis van de Elo-ratings, de uitslag van 1,5-6,5 tegen Bakkum geheel Elo-conform is (1,675-6,325 afgerond 1,5-6,5). In dit opzicht heeft Bakkum dus tot dusver het beste tegenspel tegen ons team geleverd.

Over enige tijd kunt u een uitgebreider verslag tegemoet zien met impressies van de spelers.