NHSB kampioenschap Rapid (“Makrelen toernooi”) in Volendam een succes.

Een hele goede traditie.

Op zaterdag 12 november 2022 werd in Café-Restaurant De Groene aan de Dijk te Volendam weer het jaarlijkse NHSB Rapid toernooi gespeeld.

55 schakers namen deel. De hoofdgroep bestond uit 14 spelers met daaronder titelhouders, kortom een sterk bezette groep. Er werden 7 ronden Zwitsers gespeeld.
Daarnaast waren er 5 groepen met ieder acht spelers die een achtkamp speelden.

De organisatie, waaronder de wedstrijdleiding, was in uitstekende handen zodat er ontspannen gespeeld kon worden.

De uitslagen en verslagen kan men op de website van Schaakclub Volendam hier vinden (zie via link RAPIDTOERNOOI 2022).

Onze club was goed vertegenwoordigd met 13 schakers.

Ook in de resultaten was onze club bijzonder goed vertegenwoordigd:
In de Hoofdgroep eindigden Hing Ting Lai en Pieter Hopman op plaats 1 en 2 met ieder 6 uit 7 partijen. Hing Ting Lai ging weg met de titel op basis van het onderlinge resultaat tegen Pieter Hopman.
In groep A werd Romayn Brandsma eerste met 5,5 uit 7.
In groep C werd Marloes Rogge eerste met 5,5 uit 7.
Gerard Jongen werd eerst in groep D met 6 uit 7 en Kees Pruis derde met 5,5 uit 7.
Jacob Poel werd tweede in groep E met 5,5 uit 7 en Peter Kniestedt derde met 5 uit 7.

Voor alle deelnemers was er een 400 grams makreel en daarvoor werd gretig in de dozen getast.

Van harte aanbevolen voor deelname in 2023!!