Meneer (Gerrit) Honingh

Eind juni heeft meneer (Gerrit) Honingh het lidmaatschap van schaakclub Purmerend opgezegd. Tot dan ons oudste lid, 94 jaar, en tevens het langst lid van de club.

Zoals hij het zelf zegt wil het hoofd wel maar het lichaam niet meer. Zijn grote steun is zijn rollator waar hij niet meer zonder kan.

Hij had al eerder aangeven dat hij graag zijn bekers ter beschikking wilde stellen voor de jeugd. Ook kregen wij vanuit de KNSB een ere speld toegestuurd voor zijn 50 jarig lidmaatschap.

Op donderdag 14 juli hadden afgesproken om een en ander uit te wisselen.

Dat de administratie ook bij de KNSB niet altijd op orde is bleek al snel. Laat me verrassen Frank, ik heb namelijk ook al een speld van 70 jaar lid! Dat maakt samen 120. Hij denkt dat er in het verleden iets mis is gegaan omdat hij ook nog een jaar bij de SGA heeft gespeeld. Dat blijkt Foppe Reinders in het verleden al eens te hebben recht gezet.

Meneer Honingh is het bewijs dat je aan schaken een leven lang plezier kan hebben. Dagelijks speelt hij meerdere partijen online achter zijn laptop en dat zal hij zeker ook blijven doen. Een voorbeeld voor ons allemaal.

Namens meneer (Gerrit) Honingh de groeten aan allen.