Malta Open: laatste ronde en eindresultaat.

In de laatste ronde wist de Deense grootmeester Boris Chatalbashev de titel Open Kampioen van Malta veilig te stellen door een remise waarmee hij uitkwam op 8 uit 9 partijen.

Door de oogharen zien we veel remises in de uitslagen lijst voor de negende ronde hetgeen je kan verwachten na een week slavenwerk als het spelen van schaakpartijen.

Onze clubgenoten speelden in de laatste ronde als volgt:

Pieter: verlies zodat zijn score uitkomt op 6 uit 9 (Vorig jaar 6,6 uit 9). Startpositie 14 Eindpositie 20
Michael: remise zodat zijn score uitkomt op 5,5 uit 9. Startpositie 72 Eindpositie 41
Romayn: remise zodat zijn score uitkomt op 4 uit 9 (vorig jaar 4,5 uit 9). Startpositie 80 Eindpositie 141
Marloes: winst zodat haar score uitkomt op 3 uit 9 (vorig jaar 4 uit 9). Startpositie 200 Eindpositie 188
Perry: verlies zodat zijn score uitkomt op 3 uit 9. Startpositie 186 Eindpositie 195
totaal aantal deelnemers 225 (vorig jaar 179).

Al met al voor de achterblijvers een zeer geslaagd toernooi. Het was leuk om het reilen en zeilen van onze clubgenoten te volgen via de uitslagen en de tussentijdse ranglijsten.
Uiteraard zien we uit naar deelnemers-impressies van onze deelnemende clubgenoten teneinde nog wat na te kunnen genieten. Wellicht dat dat een stimulans is veel velen om volgend jaar met een grotere delegatie clubgenoten naar Malta te gaan.

Voor details van de uitslagen zie Malta Open toernooi.