Laatste Lockdown Arena toernooitje in 2021. Jeroen Smit steelt de show.

Donderdag 30 december 2021 werd met een beperkt gezelschap het voor dit jaar laatste toernooitje gespeeld.

Natuurlijk een drukke tijd tussen Kerst en Oud & Nieuw zodat er een beperkte opkomst was.

Toch een avond met verrassingen.
Allereerst namen twee leden van schaakclub Volendam deel.
Reinier (Reinbo) hadden we al meerdere malen eerder te gast gehad.

Verder was er de speler met het onbekende alias xSteveNashy waarvan schrijver dezes dacht dat het wel Katharina zou zijn met een zoveelste alias. Maar desgevraagd maakte hij zich bekend: Jeroen Smit uit Volendam.
Het blijkt dat Jeroen pas sinds 9 december dit jaar Lichess lid is. Ondertussen heeft hij daar ca. 300 partijen gespeeld en zijn sterkte voor alle onderdelen ligt rond de Lichess-Elo 2150-2200.
Maar dat wisten we natuurlijk op dat moment niet.
Jeroen maakte, zoals te zien is in de scoretabel, een aarzelende start met 1 uit 3 maar daarna volgde een reeks van 6 winstpartijen zodat hij onbetwist en overtuigend de avond op zijn naam bracht: 14 punten met 4 punten voorsprong op nummer 2 Gerard Jongen en 5 punten voorsprong op Gerard Lonnee.
Een heel mooie en overtuigende entree in ons toernooi! Proficiat!

Tot slot een opwekking aan alle leden om volgend jaar deel te nemen aan de Lockdown Arena toernooien, met name aan de kanonnen onder hen teneinde een halt toe te roepen aan de dreigende hegemonie van de Volendammers.