Joop Wickel overleden

Op donderdag 15 oktober is  Joop Wickel op 83 jarige leeftijd overleden.

Hoewel hij de laatste jaren al erg kwakkelde met zijn gezondheid, kwam het bericht ook voor ons toch nog onverwacht. Ik sprak hem afgelopen zomer nog en toen verheugde hij zich er al weer op om weer te kunnen schaken, zodra dat weer mogelijk was.
Hij was een echte liefhebber en speelde tot vlak voor de corona nog zijn partijtje mee. Zijn laatste partij speelde hij op 13-2-2020 en die won hij nog….Op 26 februari kreeg ik van hem een berichtje, dat zijn vrouw Elly gevallen was en dat hij voorlopig niet kwam.
Zijn vrouw bracht hem de laatste tijd altijd en dan vroeg hij of ik hem na afloop even thuis wilde afzetten, omdat ik toch die kant uitging. Het was soms wel bijna 00:30 uur voordat hij dan door mij voor de deur werd afgezet. Voor zijn vrouw natuurlijk ook een veilig idee, dat hij op deze manier vertrouwd thuis kwam. En hij was me dan ook altijd zeer dankbaar.
Joop, we zullen je missen! Het was fijn om je gekend te hebben en om tegen je te spelen, want je was een goede, sportieve speler! Wij wensen jouw vrouw Elly en de (klein)kinderen veel sterkte om dit verlies te verwerken.
Namens alle leden en het bestuur,
Een laatste schaakgroet!
Kees Pruis
Voorzitter schaakclub Purmerend

Joop Wickel omringd door schaakvrienden tijdens het Tulpentoernooi 2017.