Slechte start jeugdteam in meesterklasse C

Het jeugdteam is slecht van start gegaan in de landelijke competitie voor jeugd clubteams in de meesterklasse C.

In totaal hebben 24 clubteams zich geplaatst voor de deelname in de strijd om het landskampioenschap. Zonder onze kopman Vladimir Bartels (nog met vakantie) vertrokken wij, Dennis Jansma, Tim van Rijs, Thijs Schols en Sofie Peters op zaterdagmorgen 8.00 richting Rosmalen voor de eerste twee wedstrijden. De loting voor de 1e ronde was niet gunstig, we moesten aantreden tegen het sterke team van de Arnhemse schaakacademie, een van de favorieten voor de titel.

De tweede speelronde zou ons meer kans moeten bieden tegen klim-op uit Capelle aan de IJsel met een gemiddelde rating van 180 punten meer. Helaas trokken wij ook daar aan het kortste eind, 0-4. Ook hier waren er weer kansen maar we misten de scherpte en de concentratie.

Op 29 september wordt de 3e en 4e ronde gespeeld, ik heb er alle vertrouwen in dat we dan zeker onze eerste punten gaan pakken.