Medi-Ma GP toernooi 2016

Sandro Gaeta is er net niet in geslaagd om als eerste Purmerender sinds lange tijd het eigen Medi-Ma Grand Prix toernooi te winnen. Hij kwam heel dichtbij met zijn 2e plaats.

De Purmerender speelde lange tijd mee voor de hoofdprijs maar wist in de voorlaatste ronde zijn voorsprong niet te behouden door verlies.

De laatste speelronde gingen 3 spelers in de hoofdgroep met 4,5 punt van start. Sandro tegen zijn directe concurrent  Sam van Dongen van schaakclub Promotie uit Zoetermeer, met een rating van 1530. Helaas was Sam een maatje te groot, en  misschien speelde ook de druk om te winnen wel mee. Om met deze druk om te leren gaan kun je juist van deze partijen veel leren en dat is zeker de winst voor vandaag. Sven Damen van Aris de Heer, ook de laatste ronde met 4,5 punten,  verloor ook zijn partij waardoor Sandro als 2e eindigde. Een prestatie van formaat.

De overige Purmerenders

Groep 3

Hierin speelde Lasse Bartels een geweldig toernooi. Helaas het verlies in de 1e ronde bleek achter af beslissend te zijn. Door het onderlinge resultaat van deze partij tegen Ivo Andringa werd Lasse 2e en Ivo pakte de winst in deze groep. Hidde Bosma eindigde als 6e.

Groep 4

Sander Hoffman wist de eerste plaats te behalen. Met het bekende verzorgde spel en de rust is dit weer een prachtig resultaat. Sofie Peters eindigde als 8e.

Groep 5

Barrie Romijn eindigde als 3e. Een knap resultaat in deze groep waarin Jari van der Moolen als 7e eindigde.

Groep 6

Hier werd Tim van Rijs de verrassende winnaar. Tim is nog maar net begonnen met schaken maar heeft alweer een prijs te pakken in het GP circuit.

Groep 7

Bjorn van de Moolen behaalde in deze groep de 3e plek. Kaj Bartels werd 7e.

Groep 8

Thijs Schols wist 6.5 uit 7 (dag record) te scoren en daarmee de terechte winnaar in deze groep. Bjorn Smit werd knap 2e

Groep 9

Jesper Smit werd 2e in deze groep. Lang was de kans op de 1e plek in zicht maar in het onderlinge laatste duel moest hij zijn meerdere erkennen in eindwinnaar. Mart van Rijn werd 4e en, Tom Veldt 5e.

Groep 10

Dat werd een Purmerends feestje. 1e Robbin Jansma, 2e Zhanxi Zhuang en 3e Tobey Lam. Eva Peters , Daniel Hendriks en 4 Maren Veldt werden respectievelijk 4e, 5e en 6e

Totaal 21 Purmerendse deelnemer met vier 1e prijzen, vijf 2e prijzen en drie 3e prijzen. Een prestatie waar  we trots op zijn.

Voor de volledige eindstand zie: EindstandMedima2016

Naast dat er geschaakt werd was er ook een tekenwedstrijd, kon er geschaakt worden tegen “de Beer” en was het buitenspel op gezet waar er weer veel nieuwe schaakvrienden zijn gemaakt.

Uit handen van Ties Wijnen van Medi-Ma, kreeg Sam van Dongen de 1e prijs overhandigd. Medi-Ma die alweer meer dan 10 jaar dit toernooi sponsort had ook dit jaar weer voor alle deelnemers  een hele leuke prijs, een zaklantaarn met telescoop arm.

Voor de overall winnaar was er ook weer de foto camera, gesponsord door Ricoh.

Het heerlijke terrasweer voor de ouders en de ontspannen schaaksfeer binnen is weer voor veel deelnemers en begeleiders een mooie dag om op terug te zien.

En dat is mogelijk gemaakt door de vele vrijwilligers. DANK!!

Hieronder een foto impressie van de dag.

IMG_2006 IMG_2002 IMG_2001 IMG_1998 IMG_1996 IMG_1994 IMG_1992 IMG_1990 IMG_1988 IMG_1987 IMG_1984 IMG_1981

?????????

????????????????????