Knappe resultaten bij GP Zaanstad

17 Jeugdleden van SC Purmerender hebben deelgenomen aan het GP van Zaanstad.

Van onze verslaggever  ter plaatse, Frank van der Moolen, weer een verslag. (bedankt Frank!!)

Afgelopen zondag was alweer de derde GP van het seizoen. Deze keer in Zaandam, met weer veel deelnemers van onze schaakclub.

Hoogstgeplaatste speler was Dennis, aan tafel 2. Hij haalde met 3 punten een vijfde plek.

Tafel 3 was zo’n beetje van Purmerend, met Tim, Mirjam en Thijs. Deze keer won Tim van zijn zus, in een boeiende strijd die pas in tijdnood werd beslist. Mirjam werd uiteindelijk vierde met 4 punten. Tim werd tweede met 5 punten, dankzij een spannende zege in de laatste ronde. Maar Thijs versloeg ze allebei en won nog veel meer potjes, waardoor hij eerste werd. Uitstekende prestatie.

In groep 5 speelde Jari. Hij speelde een degelijk toernooi en met 4,5 punt leek hij een beker mee naar huis te gaan nemen. Maar zijn concurrent won opeens van de bovenste speler, zodat Jari helaas genoegen moest nemen met de vierde plek.

Na zijn poulewinst bij de vorige GP had Mart het nu veel moeilijker aan tafel 6. Met 1 overwinning werd hij laatste.

Aan tafel 7 speelden Bjorn en Robbin. Bjorn won het onderlinge partijtje. Hij ging als een speer naar de tweede plek, met 5 punten. Robbin haalde er 3 en werd vijfde.

Simon deed mee in groep 8. Hij won in de eerste en in de laatste ronde, maar daar tussenin wilde het niet lukken. Hij werd zevende met 2 punten. Volgende keer weer beter, Simon.

Aan tafel 9 deed Charlie mee. Vorige GP nog een beker gewonnen, nu was het toch weer moeilijker. Met 2 punten een zesde plek.

Maren speelde aan tafel 11. Dankzij een kleine eindsprint nog vijfde geworden met 3 punten.

Dan groep 12. Daarin speelden Tom en Marit. Tom won de onderlinge partij en was sowieso nauwelijks te stoppen. Hij haalde 6 punten en de eerste plaats. Al kreeg hij bij de prijsuitreiking eerst de verkeerde beker, maar gelukkig werd dat snel hersteld. Marit haalde 3 punten en werd zesde.

In groep 13 weer drie Purmerenders. Germain en Nathan scoorden allebei 3 punten, maar omdat Germain het onderlinge duel won, werd hij vierde en Nathan vijfde. Elke werd helaas laatste, maar haalde toch 1,5 punt. Gewoon doorgaan, dan komen de bekers echt wel.

Aan tafel 14 deed Gijs prima mee. Met 1,5 punt werd hij zevende. En Feline scoorde een mooie remise en was daar heel blij mee. Ze werd daarmee wel laatste, maar dat gaat snel beter worden.

Voor de volledige uitslagen zie: eindstand GP Zaanstad