GP Santpoort een mooi toernooi!

Op zondag 25 januari was het 5e Grand Prix Santpoort van dit seizoen. We gingen wel met 13 kinderen van SC Purmerend! 3 kinderen maakten hun debuut bij de GP reeks: Noah van Gastel en Tom/Maren Veldt. Hopelijk hebben jullie het naar je zin gehad op deze dag! De eerste keer is altijd extra spannend en ook een lange dag. Maren speelde in groep 14 en haalde verdienstelijk 2 keer een remise! Heel knap van de debutante! In groep 13 zaten Inara Doorn en Tom Veldt – Inara haalde ook 2 keer remise! Tom won het onderling duel tegen Inara en daarnaast ook nog 2 keer remise. Daarmee haalde hij direct 2 punten bij zijn eerste Grand Prix! Noah van Gastel speelde al in groep 9 mee bij zijn debuut! 1.5 punt is dan ook heel knap! Daniel Copper speelde ook in deze groep mee – en haalde daarbij 3 punten! In groep 8 zat onze eerste prijswinnaar: Barrie Romijn werd met 4 uit 7 knap 3e! Blij vertelde hij mij over zijn laatste overwinning waarmee hij de prijs veilig stelde – hij heeft nu zowel een 1e,2e als 3e prijs gewonnen bij de GP reeks! Zeker iets om trots op te mogen zijn! Sofie Peters deed het ook uitstekend en haalde 3.5 uit 7 – de laatste ronde was erg spannend omdat ze nog een prijs kon winnen. Ze was dan ook duidelijk teleurgesteld door de nederlaag in de laatste ronde. Volgende keer beter! In groep 5 zat Stijn de Wit na lange tijd niet gespeeld te hebben bij de Grand Prix toernooien reeks – een jaar geleden. Hij begon dan ook nogal roestig met 0 uit 4 – maar door een hattrick in de laatste 3 rondes eindigde hij toch nog knap met 3 uit 7. Een mooie comeback! Alesha Smit deed nog meer van zich spreken met een prachtige 5 uit 7 en daarmee een 1e plek te halen in groep 5! Met zijn overtuigende spel blies hij menig speler van het bord! In groep 4 zat Lasse Bartels met een redelijk resultaat:3 uit 7. Zelf was hij hier niet tevreden over maar er zat absoluut nog meer in – dus dat beloofd wat voor de volgende keer! Vladimir Bartels zat in groep 3 en die deed om de hoogste plekken mee – hij eindigde gedeeld 1e met 2 anderen met 5 uit 7 – en na raadpleging van de wedstrijdleiding – kwam een mooie 2e prijs eruit rollen! In groep 2 zat Sandro Gaeta – die zelf niet om de prijzen meedeed maar wel door een belangrijke overwinning in de laatste ronde zorgde dat Romayn Brandsma de nummer 1 plek kreeg. Romayn scoorde in groep 2 de hoogste score met 5 uit 7. Al met al een prachtig toernooi met 4 prijswinnaars en 3 nieuwe debutanten. Hier de vrolijke vrijbuiters met hun glanswerk:

Volgende GP is op 28 februari in Castricum.

De nieuwe interne GrandPrix stand is hier te vinden:

Grand Prix toernooien 2016-2017