Jeugd team 2 wint van Aris de Heer (5e wedstrijd Waterland Competitie)

Op maandag 4 april speelde Jeugd team 2 de 5e ronde van de Waterland competitie uit tegen Aris de Heer. De thuiswedstrijd hadden wij gewonnen en Aris de Heer had passende maatregelen genomen door bijna een volledig ander team op  te stellen

Helaas kon Alesha Smit niet meedoen vanwege Kung Fu verplichtingen maar gelukkig wilde Thomas Dovermann voor de 2e keer invallen. Op bord 3 speelde hij tegen Nico Gao een prima partij (met in het begin een paar slordigheidjes) welke hij afsloot met een mooie mat (met pion) in het centrum.

0-1 😉

Luuk Metz was dit keer echt gefocused en speelde zeer rustig op bord 4. Door een paardenpenning, mag het publiek zich met een partij bemoeien?, was hij echter zo van slag dat hij vergat de dame van zijn tegenstander (Max van Kuit) te slaan. Hierna was het helaas snel afgelopen.

1-1 ;-(

Op bord 1 speelde Vladimir Bartels tegen de kopman Koen Maij. Vladimir wist al snel een toren te winnen in de opening en hij speelde hierna de partij gecontroleerd uit. Koen bleef nog tegenstribbelen maar werd snel mat gezet.

1-2 😉

De laatste partij was op bord 2 en hier speelde Barrie Romijn tegen Sipke Metselaar. Het ging lange tijd gelijk op met een gevaarlijk penning kans voor Sipke maar Barrie pareerde dit en wist hierna Sipke zodanig onder druk te zetten dat hij hij snel 2 torens won met als gevolg dat hij snel mat kon zetten.

1-3 😉

Wederom 2 matchpunten wat ons totaal op 8 punten uit 5 wedstrijden brengt.

Donderdag 21 april de laatste wedstrijd tegen Jeugd Team 1 en dit gaat een ware clash worden. Een gelijkspel voor Jeugd Team 2 is echter genoeg voor de titel 😉