Jeugd Team 2 start met verlies

Stand en uitslagen: Jeugdcompetitie Waterland 2015-2016 ronde 1

Donderdag 7 januari 2016 speelde Team 2 eindelijk zijn eerste wedstrijd in in de Jeugd Externe Competitie Waterland. De wedstrijd had eigenlijk vorig jaar gespeeld moeten worden maar Volendam kon toen geen team op de been brengen vanwege de vele kerstdiners op school.

Tijdens de teambespreking werd de opstelling en de tactiek door gesproken. Team 2 startte in de volgende opstelling:

1. Vladimir Bartels
  2. Alesha Smit
  3. Luuk Metz
  4. Barrie Romijn.

Na het schudden van de handen begonnen de partijen. Luuk werd direct onder druk gezet met als gevolg dat hij binnen enkele minuten al mat werd gezet, 0-1. Op bord 1 trok Vladimir redelijk snel weer de stand gelijk waardoor de tussenstand 1-1 werd. De volgende winstpartij was in aantocht maar Barrie was iets te enthousiast met 2 dames waardoor hij zijn tegenstander PAT zette, 1,5-1,5. Het resultaat van de laatste partij zou beslissend zijn dus iedereen stond met spanning te kijken Alesha. Helaas had hij zijn dag niet en na het verlies van een loper stond zijn tegenstander een stuk sterker waardoor Alesha door zijn vlag ging. Einduitslag 1,5 – 2,5.

Helaas verloren maar dit gaan wij aankomende donderdag rechtzetten tegen Aris de Heer.