Jeugd D-team 2e op Noord Hollands kampioenschap

Vandaag werd het Noord Hollands kampioenschap voor D teams (2004 of jonger) gespeeld in Hoorn. Er deden 13 teams mee waaronder ons D-team. Onze spelers bestond uit Romayn Brandsma, Vladimir Bartels, Lasse Bartels en Thomas Dovermann. De eerste 3 wedstrijden gingen voortvarend en werden gewonnen met 4-0, 4-0 en 3-1. Hierna was De Wijker Toren 1 aan de beurt met enkele goede spelers (o.a. nummer 4 van Nederland bij meisjes E) en nu moesten we genoegen nemen met een gelijk spel (2-2).  De volgende wedstrijd was tegen de Kennemer Combinatie 1 (met o.a. nummer 2 van Nederland bij meisjes E) welke ook 7 matchpunten uit 4 had gescoord. Dit werd een grote domper, een keiharde 0-4 nederlaag maar de gemiddelde rating van dit team was aanzienlijk hoger dan die van de onze. Een tegenslag en we hadden het niet meer in eigen hand. In ronde 6 speelde De Wijker Toren 1 echter gelijk tegen Caisa Eenhoorn 1 en wij wonnen met 3-1. Er was weer hoop 😉 Na 6 ronden stonden we nu beide op 9 punten maar  De Wijker Toren 1 had een 1/2 bord meer. De laatste ronde gaven we alles en wonnen dan ook met 4-0 tegen Caisa Eenhoorn 1 maar wat had De Wijker Toren 1 gedaan? Zij speelde wederom gelijk waardoor wij 2e werden achter de Kennemer Combinatie 1.

Grote klasse van onze kanjers waardoor we ook geplaatst zijn voor het NK welke op 3 dagen in het nieuwe seizoen in Den Bosch zal worden gehouden.
De persoonlijke scores:
– bord 1 Romayn 4,5 uit 7