Jeugd 3e op Internationaal Jeugdtoernooi Mierlo

Zondag 26 september werd het 39ste Internationaal Jeugtoernooi in Mierlo georganiseerd voor jeugdteams. Dit jaar deed onze club mee met een team in de categorie D (tot en met 12 jaar) en een team in de categorie E (tot en met 10 jaar). Het was wel jammer dat gelijktijdig ook de eerste GrandPrix van de NHSB werd gehouden maar dit toernooi was voor de kids een stuk zwaarder en dus leerzamer.

In het E-team deden de volgende kinderen mee (op bord volgorde): Romayn Brandsma, Dennis Jansma, Tim van Rijs en Thijs Schols. Dit team presteerde boven verwachting  en behaalde in een deelnemersveld van 12 ploegen een knappe 6e plaats (4 machtpunten uit 7).  Top clubs als Stichting Topschaak Brabant en SV Almere moesten de kids boven zich dulden maar dit is geen schande maar een top club als Klimop lieten zij achter zich.

Het D-team bestond uit (op bord volgorde): Vladimir Bartels, Lasse Bartels, Thomas Dovermann en Sofie Peters. Dit team deed het onmogelijk door in de laatste ronde van plek 8 naar 3 te schuiven! Zij eindigde dan ook in een deelnemersveld van 12 ploegen op een prachtige 3e plaats (4 matchpunten uit 7).  De kids lieten hiermee topclubs als SV Almere en de Klimop achter zich en moesten allen de 2 teams van Stichting Topschaak Brabant (met veel Belgen) voor zich dulden.

Het was dus weer een geslaagd toernooi met prachtige prestaties en nu weten ze ook in Mierlo en omstreken dat Schaakclub Purmerend bestaat!

D-team (Thomas, Vladimir, Lasse, Sofie)