Het laatste rondje

Het laatste rondje.
Dan denken sommigen aan het cafe wanneer tegen sluitingstijd de barkeeper aankondigt dat er nog een laatste drankje aan de bar besteld kan worden.
Anderen denken aan een dansschool waar de dansmeester tegen sluitingstijd een laatste quickstep aankondigt waarop men de laatste rondjes over de dansvloer kan maken.

Maar leden van de Schaakclub Purmerend denken dan aan de laatste ronde die op morgen (7 augustus 2021) gespeeld gaat worden tijdens de Nederlandse Jeugdschaak Kampioenschappen en waarbij in de groep NJSK 2021 Meisjes A&B Katharina Ricken meespeelt. En we hopen natuurlijk vurig dat Katharina eerste gaat worden.

Uit het voorgaande bericht op deze website kunt u zien dat er klassiek met bord, stukken en klok wordt gespeeld. Zo’n laatste ronde zal bij de schakers waarschijnlijk dezelfde gevoelens opwekken als bij de hierboven genoemde cafe-bezoekers en dansers: jammer dat het straks afgelopen is met de pret.

Uit de stand na de voorlaatste rond zien we drie meiden aan kop met 4,5 uit 6. Zij, waaronder Katharina, zijn de grootste kanshebbers op de kampioenstitel.

Stand na de voorlaatste ronde

Indien u de partij van Katharina wilt volgen kan dat life via de website van NJSK
De partijen beginnen om 11:00 uur op zaterdag 7 augustus 2021