GP Beverwijk levert weer bekers op

Vandaag werd tussen de twee belangrijke feestdagen (Sinterklaas en Kerst) de derde Grand Prix van het seizoen gespeeld. Dit keer was de locatie Beverwijk en deden er 8 jeugdleden van onze vereniging mee. In vergelijking met de vorige 2 Grand Prix iets minder deelnemers maar dit zal ongetwijfeld met de eerder genoemde feestdagen te maken hebben.

Ook dit keer wisten enkele toppers bekers te pakken: Vladimir Bartels (1e), Romayn Brandsma(2e)Sandro Gaeta (3een Feline Brandsma (aanmoedigingsprijs).

DSC_0040

In groep 13 speelde de pas 5-jarige Feline Brandsma voor het eerst een echt toernooi en dit deed ze niet onverdienstelijk. Door 2 prima PAT’s (als je achter staat) eindigde zij als 7e  met 2 punten. Een goede prestatie waarmee ze ook de aanmoedigingsprijs won.

DSC_0019

Bjorn van der Moolen speelde in groep 9 een prima toernooi met een mooie 2-toren mat. Voor de laatste ronde stond hij net als zijn broer Jari op 3 punten en het was de vraag wie van de broers de meeste punten zou halen (later meer). Helaas verloor Bjorn waardoor hij op de 6e positie eindigde met 3 punten.

DSC_0027

In groep 8 startte Jari van der Moolen fantastisch met 3 uit 3 maar door een soort herdersmatje (zijn eigen woorden) raakte hij van slag waardoor hij ook de laatste 3 partijen verloor. Beide broers eindigde dus op 3 punten en Jari werd 7e in de eindstand.

DSC_0023

Sander Hoffman ongeslagen 1e tijdens de vorige Grand Prix had een totale offday maar wist toch nog de eerste en laatste partij in zijn voordeel te beslissen. Sander eindigde als 8ste in groep 6. Dit kan natuurlijk een keer gebeuren en tijdens de volgende Grand Prix zal Sander zeker weer laten zien dat hij veel beter kan.

DSC_0024

In groep 5 speelde Alesha Smit een prima toernooi met een score van 50% (3,5 punt) en eindigde hiermee net naast het podium (4e). Zijn mooiste uitspraak van de dag was het kat&hond spel dat zijn tegenstander tegen hem speelde. Voor meer vragen hierover vraag hem hierover op de clubavond 😉

DSC_0022

Vladimir Bartels speelde voor de 3e keer op rij in groep 4 en wist wederom de 1e plaatst te bemachtigen. Een knappe prestatie aangezien hij als eerste geplaatst was en dan moet je het nog wel maar even doen. Hopen dat hij de volgende GP eindelijk een keer in groep 3 mag spelen.

DSC_0029

In groep 2 was de eerste wedstrijd direct de topper Romayn Brandsma tegen Sandro Gaeta welke gewonnen werd door Romayn. Sandor was hierdoor compleet van slag en verloor hierna 2 partijen op rij. Hierna herpakte hij zich knap met 4 overwinningen waardoor hij 3e werd. Romayn speelde verder geconcentreerd met maar 1 nederlaag tegen de latere winnares. Tegen zijn angstgegner won hij echter dit keer wel en hij werd dan ook 2e. Ook voor Sandro en Romayn zou het mooi zijn als zij de volgende GP een groep hoger kunnen spelen.

DSC_0020

Al met al was het weer een geslaagde dag waarin onze kinderen wederom hebben laten zien dat zij progressie maken en dat we steeds meer in de hogere groepen gaan spelen.

De nieuwe SC Purmerend Jeugd Grand Prix stand na 3 toernooien:

GP2015R3