Gevochten als leeuwen (C-jeugdteam)

Zaterdag 1 december  was de laatste dag van de KNSB Meesterklasse C voor ons jeugdteam.  Het is fantastisch om te zien hoe Thijs, Sofie, Tim, Dennis, en Vladimir zich 4 wedstrijddagen voor onze club  zich hebben ingezet, echt top!

Gingen zij nog een top 10 notering halen ja of nee. Alles was nog mogelijk. Onze eerste tegenstander was het gelijkwaardige Landeau Axel. Na 2 uur waren alle partijen nog bezig en waren er op alle borden nog kansen.  Er werd hard gestreden maar helaas hadden wij geen geluk en verloren wij met 1-3. Top 10 uit zicht maar gingen ze toch nog het puntenrecord van vorig jaar verbeteren?

Almere onze laatste tegenstander. Een van de 3 schaakclubs van Nederland met de sterkste en grootste jeugdafdeling. We gingen voortvarend van start en stonden snel 2-0. Hierna was het wachten op de laatste 2 partijen, er werd door gespeeld tot het einde en het zat weer tegen, eindstand 2-2.

Geen top 10 maar wel een beter resultaat (met een minder sterk team) dan vorig jaar. Prachtig om de teamspirit te zien van onze kanjers Thijs, Sofie, Tim, Dennis, en Vladimir.