Fraai resultaat van Pieter en Barry in Oostenrijk

In de negende en laatste ronde, op 5 januari 2019, van het Schilcherlandtoernooi te Oostenrijk hadden Pieter en Barry een GM als tegenstander. Dus dan moet je alle zeilen bijzetten hetgeen Pieter en Barry ongetwijfeld gedaan zullen hebben.

Terwijl die twee partijen werden gespeeld bezochten 28 leden van de Schaakclub Purmerend het Café-Restaurant Spijkerman Eten & Drinken om het jaarlijkse nieuwjaarstoernooi te spelen in informele ontspannen sfeer. Onder het genot van koffie met gebak, leuke ontspannen partijen en een aangename lunch dachten we af en toe aan onze zwoegende clubgenoten in Oostenrijk.

De grootmeesters maakten hun titel waar en onze meesters Pieter en Barry moesten een nul incasseren.
Toch hebben onze clubgenoten een goed resultaat bereikt: Pieter eindigde als 14e met 5,5 uit 9 partijen (61%) en Barry als 16e met 5 uit 9 (56%), en dat in een veld van 58 deelnemers waaronder 8 grootmeesters en 26 meesters.

Felicitaties aan onze clubgenoten met dit goede resultaat!!

Voor details van het toernooi met partijnotities, zie Schilcherland Open groep A.