Assendelft wint terecht van Purmerend 3: 4,5-3,5

Maandag 30 oktober 2017 speelde het derde team een uitwedstrijd tegen Assendelft.

In de Dorpstaveerne in het hartje van de Dorpsstraat zei de teamleider van Assendelft toen de stand 4,5 voor Assendelft werd bereikt, dat dat wel tegen de verwachting was. Dat kon ik alleen maar beamen.
Klaarblijkelijk zijn er andere factoren dan de elo-verhouding die een rol spelen in de teamwedstrijden. Gelukkig maar, anders zou het schaakspel saai worden.

Voor alle teleurgestelden in ons team: It’s all in the game!!
Ondanks de gezellige sfeer in de achterkamer van de Dorpstaveerne, de goede bediening van de dames van de bar en spelend op een goede houten vloer konden we het niet bolwerken. Volgende keer beter.

Voor detail uitslagen zie Uitslagen NHSB klasse 2C

Traditiegetrouw zullen de teamleden weer hun impressies geven hetgeen na zo’n verlies mogelijk met tegenzin zal gebeuren.
Ook nu weer Paul die als laatste gecontroleerd een winstpunt binnenbracht zodat het verlies tot het kleinst mogelijke verlies werd beperkt.