60 Jaar jeugdafdeling schaakclub Purmerend

1963, de oprichting van de jeugdafdeling van schaakclub Purmerend.

Een moment om daar eens bij stil te staan. Ik heb getracht om een kort overzicht samen te stellen over het ontstaan en de verdere ontwikkeling van de jeugdafdeling. Als je dan eenmaal bent begonnen kom je er al snel achter dat een kort overzicht gewoon niet lukt.

Wat een rijk verleden, een prachtig heden en ik weet zeker wat een mooie toekomst.

1963 – 2023 60 jaar jeugdafdeling Schaakclub Purmerend

Ik heb getracht de opgenomen lijsten en overzichten zo compleet mogelijk op te stellen, maar ik kan niet garanderen dat ik wel eens iets over het hoofd heb gezien. Helaas werkt de zoekfunctie niet in de pdf bestanden van de digitale clubbladen Eeuwig Schaak.

En wat is een verjaardag zonder een presentje? voor alle jeugdleden hebben we een schaakbord met opschrift. De eerste jeugdleden hebben die al ontvangen bij deelname aan het GP op Hemelvaartsdag. Met dank aan de sponsor Medi-Ma.

De huidige jeugdleider, Frank Reurs