1 februari 1980 Viktor Korchnoi – Kees Kerkdijk 1-0

In één van de krantenknipsels uit 1980 over de door de Schaakclub Purmerend georganiseerde schaaksimultaan-séance, waarbij Korchnoi als de simultaangever optrad, las ik dat ikzelf klaarblijkelijk ook in het strijdperk getreden was met de maestro. Dat was ik vergeten, maar in mijn partijen archief vond ik inderdaad netjes op de datum van 1 februari 1980 de partij.
Om anderen te stimuleren om met hun toen gespeelde partijen te voorschijn te komen volgt hier die partij.

Voor de reeds gepubliceerde partijen tegen grootmeesters door leden van de Schaakclub Purmerend geldt dat het clublid een heldenrol vervult: de grootmeester wordt een half punt of zelfs een heel punt ontfutseld. Mijn partij is echter een verlies partij maar toch nog een partij die ik met enige trots vertoon omdat ik het toch tot 53 zetten breng tegen de grootmeester.

Dus zet uw trots opzij en toon uw partijen ook al zijn het verlies partijen.