Jeugd

De jeugd heeft de toekomst!
Dat geldt zeker voor onze vereniging. We hebben een zeer levendige jeugdafdeling, die wordt getraind door een aantal zeer enthousiaste en bekwame trainers!
Onze vereniging hecht heel veel waarde aan een veilige omgeving, vooral voor kinderen.

We gaan zeer zorgvuldig om met de privacy van onze (jeugd)leden. Mocht u vinden, dat uw kind ongewenst op een foto staat, dan kunt u het bestuur verzoeken om deze te verwijderen.
Gegevens van onze leden zijn alleen toegankelijk voor (senioren)leden met een inlogcode (na goedkeuring van het bestuur)

(Onze vereniging onderschrijft het protocol Sociaal Veilige Sportomgeving tbv Seksuele Intimidatie  van de NOC/NSF) Protocol Sociaal Veilige Sportomgeving tbv Seksuele Intimidatie
Onze trainers zijn allen intern gescreend en hebben verklaard te handelen conform de gedragscode jeugdbegeleiders.
Onze vertrouwenscontactpersoon is dhr. Ties Wijnen uit Purmerend

24-IMG_7544

Op donderdagavond wordt vanaf 19.00 uur ongeveer een half uur op verschillend niveau les gegeven, daarna wordt een partij gespeeld.

Als je nog helemaal niet kunt schaken kun je het op de club leren. Ook aan de gevorderde en meer ervaren jeugdschaker hebben wij veel te bieden.

De schaaklessen worden gegeven door gediplomeerde trainers of mensen die al jaren ervaring hebben. We gebruiken daarbij de Stappenmethode, een lesmethode die zijn nut heeft bewezen. Alle jonge Nederlandse grootmeesters hebben volgens deze methode les gehad.

Niet alleen schaken, maar vooral de gezelligheid staat bij ons voorop!

Schaakclub Purmerend organiseert diverse toernooien voor de jeugd en leden kunnen deelnemen aan toernooien die door andere clubs georganiseerd worden. Ook is er een externe competitie waarbij teams van de club tegen andere jeugdclubs spelen. We zijn er bijzonder trots op, dat onze topjeugdspelers succesvol zijn op landelijk niveau!

Wil je (beter) leren schaken? Neem dan contact op met iemand van het bestuur of onze jeugdcoördinator. Of kom gewoon eens langs op de clubavond voor een proefles. Je mag enkele keren gratis deelnemen. Het verplicht je tot niets!

Wat kost het?

De contributie voor Jeugdleden (tot en met 17 jaar, peildatum 31 december) is € 70,00 per seizoen (of een gedeelte daarvan als je later in het seizoen lid wordt).
Bij de contributie is een werkboek van het Stappenplan inbegrepen.

De jeugd speelt van 19.00-20.00 uur in onze speellocatie Wijkplein Where, Triton 73.