Ouder-Kind Pepernotenschaak

Wat was het een gezellige drukte bij het jeugdschaken afgelopen donderdag. Bijna alle jeugdleden hadden hun vader of  moeder opa of oma mee genomen om samen te schaken. De grote en kleine zaal zaten bomvol met een kleine 100 enthousiaste schakers

Natuurlijk mag in deze Sinterklaastijd het pepernotenschaak niet ontbreken en dus was er een mooie combinatie gevonden van het doorgeefschaak met pepernootpionnen. Het zal niemand verbazen  dat er heel weinig pionnen werden door gegeven, deze verdwenen rechtstreeks naar daar waar het donker is.

Het is prachtig om de betrokkenheid te zien van de (groot)ouders bij de denksport van hun (klein)kind. En dat niet alleen, ook hoe zij net zo veel plezier beleven aan het schaken als onze jeugdleden.

Een avond die zeker een vervolg gaat krijgen.