Jeugd sluit het jaar feestelijk af!

Met het inmiddels traditionele pannenkoeken eten begon de feestelijke afsluiting van het schaakseizoen voor de jeugd. Ook dit jaar was er weer veel steun van de ouders bij het bakken van zo’n 250 pannenkoeken. Bedankt daarvoor! ze waren weer heerlijk. Van de overgebleven pannenkoeken werd later op de avond nog dankbaar gebruik gemaakt door de senioren.

Daarna werden de aanwezigen verrast met een optreden van MAGMUZ. Een duo (met onze oud voorzitter Rob Hählen) die het goochelen op een komische manier presenteerde, dit tot groot vermaak van de jeugdleden, aanwezige ouders en jeugdtrainers. Heb je interesse voor een voorstelling voor zowel kinderen als volwassenen, mail naar magmuz@gmail.com

Na deze voorstelling werd de laatste ronde van de zomercompetitie gespeeld. Geloof het of geloof niet, maar dat kinderen heel snel leren werd vanavond wel bewezen. Bij sommige borden waren de eerste geslaagde goocheltrucjes al te zien. Om acht uur werd de laatste partij afgerond waarna de prijsuitreiking kon beginnen.

Beginnend met de aanmoedigingsprijs die dit jaar werd uitgereikt aan Marit Metz. Marit is nagenoeg iedere week aanwezig en zet zicht enorm in. Daarnaast is het een heel gezellig jeugdlid waar we nog jaren plezier van hopen te hebben.

De sportiviteitprijs ging naar grote broer Luuk Metz. Twee bekers binnen een familie lijkt geen toeval maar is het wel. Luuk was afgelopen jaar het toonbeeld van sportief waar we allemaal een voorbeeld aan kunnen nemen.

De prijsuitreiking van de Ton Huismancup was een feest voor alle jeugdleden. De prijs is een combinatie van het juist noteren van de partijen, de mooiste combinatie in een partij en de mooiste partij in zijn totaal. Pieter Hopman heeft het hele seizoen alle ingeleverde partijen beoordeeld.  De 1e prijs is gewonnen door Sander Hoffman, de 2e prijs door Sandro Gaeta en de 3e prijs ging naar Hidde Bosma. Als extra prijs ontvingen de nummers 1 t/m 8 een usb-stick met schaakinformatie. Maar daar bleef het niet bij, voor alle jeugdleden was er een beker. Weliswaar niet de bekende glimmende prijzenbeker maar een mok met ons clublogo en opschrift van de Ton Huismancup. En dat was nog niet genoeg, Ton had voor iedereen ook een bloemetje mee.

De prijsuitreiking ging verder met de zomercompetitie, het afsluitende toernooi over 7 speelronden. De 1e prijs voor de jeugd t/m 10 jaar werd gewonnen door Romayn Brandsma en de 1e prijs voor 11 jaar en ouder ging naar Vladimir Bartels, die ook algemeen zomerkampioen werd.

Als laatste de prijsuitreiking van de keizercompetitie, hiervoor werden in totaal 29 ronden gespeeld. De 1e prijs voor de jeugd t/m 10 jaar werd gewonnen door Romayn Brandsma, de 2e plaats was voor Dennis Jansma en de 3e prijs voor Björn van der Moolen.

Bij de jeugd van 11 jaar en ouder won Vladimir Bartels de 1e prijs, Sandro Gaeta werd 2e en Alexeij Smit 3e.

Romayn werd ook de algemeen kampioen 2015-2016.

Voor alle anderen was er een mooie herinneringsmedaille aan dit mooie en succesvolle schaakjaar.

Allemaal genieten van een fijne vakantie dan zien we elkaar weer op 1 september als we weer starten met het nieuwe seizoen!

1 2 3 4 5 7 8 9 10 11 12 13 14 14a 15 15a 16 17 18 18a 19 20 20a 21 21a 22