Blijdschap

Met veel plezier las De Woudloper het stukje van Kees Kerkdijk over een onvergetelijke dag!
Het verbaasde mijzelf ook dat een speler van bijna 700 rating punten meer, na 26 zetten remise aanbiedt! Kees stond 2 pionnen voor en bleek in de analyse gewonnen te staan. Maar analyses zijn altijd achteraf en voor mij telt alleen het resultaat, Kees!
Het was in ieder geval een leuke partij voor mij, met als gevolg dat ik sinds 37 jaar op de 9e plaats belandde. Een historische schaakmijlpaal en dat tegen een bijna 1800 speler (COR 1110)! Een staande ovatie van de aanwezige leden voelde als een warme deken van waardering en respect, waarvoor mijn hartelijke dank!
Blijdschap over onze jeugd en dan vooral de ontwikkelingen van Vladimir en Romayn, die een voorbeeld zijn voor andere jeugdspelers. Ook het Damesteam dat zich kranig geweerd heeft tegen zes heren van het 2e team. Uitslag 5-1, maar er had meer in gezeten voor de Dames!
Blij zijn we niet over de resultaten van ons eerste team, maar we blijven toch met alle leden achter ze staan in hun strijd aan de 10 borden. Hoe kan het ook anders als we onze Hoonie moeten missen. Het schaakkind van onze club, opgeleid, en nu bij de Waagtoren. Maar misschien kunnen we ons met de nodige versterking toch nog handhaven op bordpunten?
Blij over de ontwikkelingen in het Nederlandse voetbal en met name over de prestaties van Ajax en hun gepassioneerde spel in de Champions League. Over het Damesvoetbal, over Max Verstappen, over Kiki Bertens en andere sporthelden, het vervult mij met blijdschap.
Blij over het in stand houden van de Dividendbelasting?
Maar niet over de capriolen van Donald T…., de Brexit, en de nog steeds dreigende internationale terreur in zowel binnen- als buitenland.
Laten we ons dan ook maar blijven bezig houden met ons nobele schaakspel en onze schaakclub die ons allen bindt en niet verdeelt!
De Woudloper